KONSERVE DOMATES


Bu yıl kendimi bir karınca gibi hissediyorum. Kış için hemen hemen hazırım.Salçayı yaptıktan sonra domatesleri hazırladım. Arkasından salçalık biberleri haşladım, kabuklarını soyduktan sonra doğrayıp buzluğa attım. Yine 3-4 paket közlenmiş patlıcan, fasulye ve bamya kış için buzluktaki yerlerini aldılar. Boş kalan bölümleri de biraz doğranmış domates ile doldurdum. Konserve domatesi ya sade domates ya da eşimin halasından öğrendiğim iştah açıcı kahvaltılık şeklinde yapıyorum. Sade domatesi her tür yemekte özellikler çorba, pizza ve makarna soslarında kullanıyorum. Önce 23 kg. domates aldım. Yaklaşık 15 kavanoz çıktı. Sonra 15 kg daha aldım. Toplamda 25 kavanoz domates oldu. Gerçi domatesler hem pahalandı hem de azaldı ama yine de yapmak isteyip de henüz denemeyenler olursa diye son anda yayınlamaya karar verdim.

Yapılışı:

  1. Domatesleri iyice yıkayıp robotta püre haline getirin.(İsterseniz içine birazda salçalık biber kıyabilirsiniz.)
  2. Büyükçe bir tencereye koyun kaynamaya bırakın.
  3. Kaynadıktan sonra tuzunu ekleyip, 1 saat kadar kısık ateşte pişirin.
  4. Koyulaşınca 2 kaşık sirke ve biraz zeytinyağı ekleyip, sıcak olarak kavanozlara doldurun ve hemen ağzını sıkıca kapatın.
  5. Tezgahın üzerine bir bez sererek kavanozları ters çevirin.
  6. Bu şekilde hiç kıpırdatmadan 2 gün bekletip güneş görmeyen bir yere kaldırın.
  7. Kapağını açmadığınız sürece bozdolabında saklamanıza gerek yok ama kapağını açınca mutlaka buzdolabınakoymalısınız.
  8. Konservelerin kapaklarının sıkıca kapatılması, kapakların içe doğru vakumlanmış olması gerekiyor.
  9. Ben her yıl yeni kapaklar alıyorum. Çünkü kavanozları açabilmek için sivri bir bıçakla kenarlarından hava aldırmanız gerekiyor.



Kahvaltılık için;

Bol sarmısak, ince acı yeşil biberi yağda kavurun. Domates püresini ekleyip kaynatın. Sıcak olarak kavanozlara doldurup, ters çevirin. Küçük kavanozlara yaparsanız daha pratik olur. Çünkü kapağını açınca buzdolabına koymak ve 3-4 gün içinde tüketmek gerekiyor.

AFİYET OLSUN...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık yine arkadaşım......

Adsız dedi ki...

Canım sen okulda da karınca gibisin .kışın afiyetle yersin inşallah

iremlemekanlar dedi ki...

ÇOK teşekkür ederim biz annemle bir yerde yemiştik malesef tarifini alamadık ama hala tadı damagımdadır şahane birşey oluyor bende sizin sitede görünce çok sevindim anneme hemen söyledim ellerinize saglık sizlere afiyet şeker olsun sevgilerimlee tarifini aldım sayenizdee

SOFRAM dedi ki...

Canım ellerinize sağlık ne güzel kış hazırlıkları tamamlanmış, afiyetle yersiniz inşallah, ev yapımı gibisi yok.Tarhananız da hazır, kış günlerinde sıcacık içimiyle harika...
Canım ben de kavanozlara böyle domates yapıyorum ve yeni aldığınız kapakları bozulmadan daha sonra yine kullanmak isterseniz, bir kaba su koyun,kavanozu da kapak suyun içine gelecek şekilde ters olarak yerleştirin ve kaynayana kadar bekletin , çok fazla su koymanıza gerek yok, kapağın bir parmak kadar üzerine çıksın yeter. Su kaynadıktan sonra bir dakika kadar sonra kavanozu sudan alın ve açın , öylesine kolay açılıyor ki, hiç bıçak kullanmanıza gerek kalmıyor, tüm konserve kavanozlarını bu şekilde kolayca açabilirsiniz, daha sonra bu kapakları tekrar kullanabilirsiniz.Ben hep bu şekilde yapıyorum.
Bu arada geçmiş bayramınızı da kutluyor, dana nicelerine sağlıkla ulaşmanızı diliyorum, sevgilerimle...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...