BABAGANNUŞ

Adana ve Hatay yöresinin vazgeçilmez bir lezzet damlası.
Bizde iki üç günde bir mutlaka yapılır.
Üstelik lezzetli bir diyet yemeği :)
İster yemek yanına ister yemek olarak
tercih sizlere kalmış...

Malzemeler:
  • 4 adet iri Adana patlıcanı
  • 2 adet orta boy domates
  • 2 adet yeşil biber
  • 2 diş sarımsak
  • 1 limon suyu ya da nar ekşisi
  • Maydonoz
Hazırlanışı:
  1. Patlıcanları közleyin. (Bende eski bir alet var.Çingene ızgarası. Siz ocağın üstünde de yapabilirsiniz. Biraz ortalık kirleniyor ama değer...)
  2. Sarımsakları dövün, közlenmiş patlıcanları çatalla ezin.
  3. Diğer tüm malzemeyi doğrayın ve hepsini karıştırın.
  4. Üzerine maydonozları kıyın.
  5. Sızma zeytinyağını gezdirin.
AFİYET OLSUN...

3 yorum:

yapraksarma dedi ki...

değişik bir yemek.adını duydum ama görmemiştim.sağol canım sayene öğrendim.araba pastama yorumuna çok sevindim valla.az şeklilsiz oldu ama çok sağol..moral oldu..dün tatilden döndük.Kahramanmaraşa girelim dedim şim yok dedi.sevindim bu kadar yakın olmamıza.sevgiler

iremlemekanlar dedi ki...

Ellerine sağlık harika olmuş canım ne mutlu bana ki seni birazda olsa maziye götürüp arkadaşını hatırlattım umarım sizlerle yüz yüze görüşemezsekte bu güzel bağlarımız bizimde kopmaz iyi akşamlar dilerim....

SOFRAM dedi ki...

Merhaba canım, siz Karadeniz gezimizi seyrederken biz de Ege gezimizden döndük.Karadeniz'i beğenmenize sevindik, inşallah arkadaşınıza geldiğinizde sizinle tanışmaktan mutlu oluruz , yurdumuzun herbir köşesi ayrı bir güzellik ama sanırım Karadenizin yeşilliği bir başka, eşim de Hataylı olmasına rağmen buraların yeşilliğini çok seviyor.
Canım ellerine sağlık harika bir salata bizler de çok severiz ve sıklıkla yaparız, afiyet şeker olsun, sevgilerimle...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...