KÜLAH PASTA




Malzemeler:
  • 2yumurta
  • 1 bardak pudra şekeri
  • 1 bardak erimiş margarin
  • 1 bardak yoğurt ya da süt(yoğurt koyarsanız yumuşak, süt koyarsanız kıtır oluyor)
  • vanilya
  • kabartma tozu
  • Alabildiğine un
Krema için:
  • 4 sb. süt
  • yemek kaşığı un
  • 1 sb. şeker
  • 1 yumurta
  • yarım paket margarin
  • vanilya
Yapılışı:
  1. Kreması için tencereye sütü, unu, yumurta sarısını koyun. İyice karıştırarak pişirin.Kaynayınca ocaktan alın. İçine şekeri, margarini ve vanilyayı ekleyin.Şeker eriyinceye kadar mikserle çırpın.
  2. Bütün malzemeyi iyice karıştırın, üzerine unu ve kabartma tozunu eleyerek ilave edin kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapın.
  3. Hamuru üç parçaya bölün.
    Her parçayı merdane ile çok ince olmamayacak şekilde açın.
    Açılan hamuru 2 santim kalınlığında şeritler halinde kesin.
  4. Şeritler kalıpların üzerine sarın.
  5. 180 derecede ısıtılmış fırında çok hafif pembeleşinceye kadar pişirin.
  6. Pişen külahlar soğuduktan sonra içlerine hazırladığımız kremayı çay kaşığı ile doldurun.
  7. Külahlarınızı fıstık, çikolata ya da renkli şekerlere batırabilirsiniz...
AFİYET OLSUN...

14 yorum:

DENİZSEFASI dedi ki...

harika görünüyor, ellerine sağlık. deniz görse bayılır. kalıpları alimünyum folyadan yapıp onlarla birlikte mi pişiriyorsun.

sevgiler...

FEVZİYE dedi ki...

selam canim
ben biraz gecikiyorum ya kusura bakma ama geldim bak külahlar enfes ellerine saglik. Demek ki kalıp yapmada da ustasın. Kalıp olmadığı halde ne güzelde külahları yapmışsın valla süper.. Demekki iş kalıpta değil onu yapacak kişide bitiyor.Canım güzel peylaşımlarına çok teşekkürler, sevgiyle öpüyorum....
KAYMAKLI ŞÖBİYET VE CEVİZLİ SARMANIN TARİFİNİ DÖRT GÖZLE BEKLİYORUZ

TAZE NANE dedi ki...

Ne kadar güzel olmuş.
Harika görünüyor.
Sevgiler.

Ayşegül İlikçi dedi ki...

Kalıpları sert alüminyum folyodan yaptım. Hamuru kestikten sonra kalıba sarıp o şekilde pişiriyorsun. Annem biz çocukken yapardı.Tenekeden kalıpları vardı.Mutlaka deneyin. Çok lezzetli...

FEVZİYE dedi ki...

Canım senin tarifleri güvenerek yapıyorum dün, sarımsaklı köfteni denedim çok güzel oldu. emeğime değdi .teşekkürler.Bunuda deneyeceğim.

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Harika bir görüntü, ellerine sağlık. Tarifi ben de denemek istiyordum ancak külah kalıbım olmadığı için deneyememiştim. Folyoyla nasıl kalıp yaptığını merak ettim. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Harika ellerine sağlık bende çok yaparım ve bir tane bile kalmadan biter....


www.lezzetmutfagi.blogcu.com

iremlemekanlar dedi ki...

Çok yakında Adanadayım inan ki sabırsızla bekliyorum baharı, Görümcem adana yaşıyor kendisi adanayı çok sevmiş bizleride davet etti Adana nın yöresel yemeklerini tatmak için sabırsızlıkla bekliyorum .... sevgilerlee

iremlemekanlar dedi ki...

Külah pastan ve sarımsaklı köften beni ekrana bagladı :))nefis olmuşş ellerine saglık canım ben sarımsaklı köfte yi çok begendim bir arkadaşımda tatmıştım süperrr sevgilerleee

Birsel ve İrem dedi ki...

Günaydın. Kabul edersen sayfamda seni bekleyen bir ödül var, uğrayabilir misin? Sevgiler.

Duygu dedi ki...

Ellerine sağlık, ben de milföyle denedim külah pastayı... acil misafirler için tatlı ve pratik bir sürpriz oldu...Buradan görebilirsiniz: http://pophayat.com/2009/04/meyveli-kulah-pasta/

zeyno dedi ki...

Arkadaşım becerikliliğini külahları kendin hazırlayarak bir kez daha ortaya koymuşsun.Tadına da bakmış biri olarak nefis olduklarını söyleyebilirim.Ellerine sağlık..

tuğba dedi ki...

arkadaşlar bizzat kendim yedim valla harika bişeyyyyy tabii arkadaşımın emeğini unutmamak gerek....

simayhobievi dedi ki...

merhaba arkadaşım ben siteni eğitimhanedeki yorumundan tesadüfen buldum benimde bir sitem var çok güzel tariflerinm var bir kaçını aldım not ettim en kısa zamanda deneyeceğim sitem simayhobievi.blogspot.com banada beklerim sevgiler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...